Mysig höstkväll!

 
En riktig spelkväll blev det igår kväll. Både jag och min sambo älskar att spela brädspel, så nu när vi hade beställt hem 2 nya som kom hem igår var dom tvungen att prövas. Vi bjöd över Andreas 2 kusiner som också tycker om att spela brädspel och så var det igång.
Först spelade vi Alhambra (på första bilden, självklart skulle Luna vara med också), vilket var ett lite enklare spel som tog runt en halvtimme att spela. Mycket roligt!
Sen gick vi över till A feast for Odin (på andra bilden, så mycket olika grejer i det spelet) vilket inte direkt var ett svårare spel men mycket fler moment som tog ca 2.5h att spela. Det spelet var också otroligt roligt och är nog min nya favorit bland brädspel! 
Kort och gott vart det en riktigt mysig höstkväll med brädspel när regnet öste ner utanför fönstret. 
 

Kommentarer:

1 Freja:

Så roligt med spelkväll! :)

Svar: Ja, supermysigt!
Svea

2 Keilzu:

Vad kul o se att det fortfarande finns människor som umgås genom att spela brädspel tillsammans! :) Så himla mysigt. Det var ju mycket sånt när man var barn.. sen så kom datorer och tog över :)

Svar: Ja, det är ju en viss charm att köpa massa gott att äta o dricka, lyssna på musik, spela sällskapsspel o umgås istället för att sitta framför varsin skärm :) Haha
Svea

3 Amina:

Nej vad roligt med brädspel! Det önskar jag att jag gjorde oftare, men har lite svårt att få med mig folk på det... Hmm... Får hitta lite nya kompisar ;) Sen är de ju oftast ganska dyra också vilket gör att jag inte köper hem några nya - tråkigt men sant! Prioriterar inte det helt enkelt... Men det är ju så trevligt.

Svar: Ja, dom kostar ju lite men vi försöker vända på saken att det är något man har kvar hela livet som även framtida barn o eventuellt barnbarn kan ärva om så är haha :)
Svea

4 Sandra:

Men åh va roligt med brädspelskväll! Jag älskar att spela brädspel men var tvungen att lämna alla mina hemma i Sverige när jag flyttade för att de inte fick plats i bagaget!

Svar: Åh, jag förstår det! Hoppas du kan hitta några roliga o köpa där du bor nu =)
Svea

5 Rebecca Hoseia:

Åh så mysigt! Jag och sambon spelar ofta! Men mest kort och frågespel, så det var roligt att få lite tips på nya spel!
Majoriteten av våra brädspel är barnens. Typ snigel-race 😘😘

Svar: Ja! Brädspel är så kul! Vi har flesta stycken och har bestämt oss att vi skall köpa ett nytt varje månad nu framöver! Tänkte komma in med lite fler speltips någon dag som passar både vuxna och barn :D
Svea

6 Maria:

Hej Svea! Vad roligt med en spelkväll, det ser riktigt trevligt ut :) Jag skriver från brädspelpeltillverkaren Bezzerwizzer och skulle gärna komma i kontakt med dig. Har du någon email jag kan nå dig på?

Svar: Hejhej! Absolut! [email protected] når du mig på :)
Svea

Kommentera här: