Alla helgons dag

Idag är det som bekant alla helgons dag och det är så många som besöker kyrkogårdar och tänder ljus för sina nära och kära som inte längre finns med oss. Jag skulle gärna ha gått dit idag, men det tog emot så jag tände istället 2 ljus här hemma (som jag gör nästan varje kväll). Ett för min älskade mamma som gick bort den 3e Juni iår, efter flera års av kämpande i bröstcancer. Och så ett för min fina mormor som gick bort 2014. 
Att inte kunna besöka kyrkogården är för att det är helt enkelt för känsligt och för nära inpå efter mammas bortgång. Min mamma var en sådan kämpe, de 1 och ett halvt år vi fick med henne efter hennes återfall var hon en sådan superwoman, hon gav sig fan på att hon skulle ta sig egenom alla odrägliga komplikationer och hon klarade sig egenom så mycket mer än vad en person borde behöva genomgå. Hon var så stark, men tyvärr blev tillslut sjukdommen starkare. 
Men vi hade en sådan tur, att vi fick den där extra julen, som du enligt doktorerna förmodligen inte skulle hinna fira, tillsammans, att du fick uppleva påsken en gång till och att mamma och jag tillsammans fick fira våra födelsedagar tillsammans (jag fyllde 25år den 23e maj och hon 58år den 26e). Vi fick så mycket extra värdefull tid tillsammans

Så idag när jag tänder ljus för er två, tänker jag på allt fint vi har upplevt tillsammans och även hur fint ni måste ha det nu när ni är tillsammans igen, älskade mamma och mormor. Ni fattas mig. 
 

Kommentarer:

1 A M:

Skickar över styrkekramar till dig!

Svar: Kram tillbaka!
Svea

Kommentera här: