Godmorgon

Godmorgon på er! 
Ett väldigt sent sådant från min sida, men dels är jag ledig - och sen har jag en förskyldning i kroppen som gör mig så slö plus att jag tror jag hade feber inatt, jag är annars väldigt frusen av mig på nätterna men inatt svettades jag något förskräckligt istället. Usch, får kurera mig denna lediga dag innan jobbhelgen drar igång. Hoppas allt är bra med er iallafall! 

På bilden ovan tänkte jag visa en av mina favoritfrukostar, det är alltså varma mackor i vegansk anda. 
Vanligt formbröd
Soltorkade tomater
Jeezly Ost
Blandsallad
Rödlök
Och så till det godaste.. hemgjord seitan, så himla gott att ha på mackan, i grytan, på pizzan. Den funkar nästan överallt. Den här har min sambo gjort och sedan marinerat i grönsaksbuljong, vitlök, paprika, ingefära och vatten. 
 
Allt på smörgåsen och i vårt fall då, in i våffeljärnet (haha.. råkade vara lite hårdhänt mot våran toaster så den gick sönder)

Kommentera här: