Rensar ut smink

Jag tror det är ganska vanligt att man genom åren samlar på sig en hel del smink. Jag vet iallafall att jag har gjort det och tidigare har jag inte alls tänkt på vad som faktiskt händer med produkterna innan jag köper dom. Många företag testar på djur och använder sig även av animaliska produkter i sina varor. Så passade på idag att innan jobbet göra en storrensning bland mitt smink och med hjälp av internet få reda på mer fakta om vilka företag som testar på djur. Det jag kunde behålla blev alltså det här: 
Det blev inte särskilt mycket kvar i sminkväskan men hellre det än att använda produkter som är testade på djur alternativt som innehåller animaliska produkter. I framtiden ska jag verkligen läsa mig till och vara frågvis innan jag köper kosmetika. 
En väldigt bra sida att ta hjälp av är djurens rätt, där har dom listor på företag för olika slags produkter som är icke djurtestat och även produkter som är helt veganska. 

Tänker ni på vad för produkter ni köper eller köper ni bara för att det är fint, har fått bra recentioner osv? 

Kommentarer:

1 josephine Asplund:

Skönt med fredag va?! Ha en super mysig kväll, kram<3

Svar: Haha, ja, förutom att jag arbetar i helgen men annars så! Detsamma :)
Svea

Kommentera här: